Korporatīvais zīmola stila ceļvedis, ko pazīst arī kā zīmola vadlīnijas vai zīmola rokasgrāmata, ir dokuments, kas sniedz noteikumu un standartu kopumu tam, kā uzņēmuma zīmols vizuāli jāattēlo dažādās vidēs. Tas nodrošina vienotību un saskaņotību zīmola prezentācijā, lai uzturētu spēcīgu un atpazīstamu korporatīvo identitāti. Lai gan stila vadlīguma specifika var atšķirties atkarībā no uzņēmuma, šeit ir daži bieži sastopami elementi, kas parasti ietverti:
Logotipa izmantošana: Norādījumi par pareizu uzņēmuma logotipa izmantošanu, iekļaujot izmēru, izvietojumu, tukšo vietu un variācijas (piemēram, krāsu, melnbalts, vertikāls vai horizontāls).
Krāsu palete: Noteiktu krāsu kopums, kas pārstāv uzņēmuma zīmola identitāti. Tas ietver primārās un sekundārās krāsas, kā arī to specifiskos vērtību vai Pantone/CMYK/RGB kodus.
Tipogrāfija: Specifikācijas fontiem, kas jāizmanto dažādos kontekstos, piemēram, virsrakstos, teksta daļās un virsrakstiem. Tas var ietvert fontu ģimenes, izmērus, svarus un stilus, kā arī jebkādus ierobežojumus saistībā ar citu fontu izmantošanu.
Attēli: Norādījumi attēlu izvēlei un izmantošanai, piemēram, fotogrāfijām, ilustrācijām un grafikai, kas atbilst zīmola estētikai. Tas var ietvert iecienīto attēlu stilus, toni, kompozīciju un ierobežojumus attiecībā uz noteiktu attēlu veidiem.
Valodas tonis: Norādījumi par iecienīto rakstīšanas stilu un toni uzņēmuma komunikācijā. Tas ietver norādījumus par formālu vai neformālu valodu, jargona lietojumu, humoru un vispārējo zīmola balss izteiksmi.
Zīmola ziņojumi: Galvenie ziņojumi, pozicionēšanas paziņojumi un zīmola vērtības, kas jāsaglabā saskaņā visos komunikācijas kanālos.
Rakstāmpapīrs un materiāli: Veidnes un norādījumi vizītkartēm, vēstulēm, aploksnēm, prezentācijām un citiem drukātiem vai digitāliem materiāliem, nodrošinot vienotu vizuālo identitāti.
Digitālie norādījumi: Ieteikumi zīmola elementu izmantošanai digitālajos platformās, piemēram, tīmekļa vietnēs, sociālo mediju profilos, e-pasta parakstos un reklāmās.
Sociālo mediju norādījumi: Konkrēti norādījumi, kā pārstāvēt zīmolu sociālo mediju platformās, iekļaujot iecienītos profila attēlus, ierakstu formātus, heštegu izmantošanu un kopienas iesaistes norādījumus.
Piemēru izmantošana: Parādījumi par pareizu un nepareizu zīmola elementu pielietojumu, kā arī izskaidrojumi un labās prakses katrai situācijai.
Zīmola paplašinājumi: Norādījumi par zīmola piemērošanu jaunām produktiem, pakalpojumiem vai apakšzīmolos, nodrošinot vienotību, vienlaikus atļaujot atbilstošu atšķirību.
Svarīgi atzīmēt, ka katrs uzņēmuma stila vadlīgums būs unikāls un pielāgots tā konkrētajām vajadzībām un zīmola identitātei. Iepriekš minētie elementi kalpo kā vispārējs pamats, bet stila vadlīgumam jāatspoguļo organizācijas konkrētie prasības un īpatnības.